La Fundació Valvi
Història

La Fundació Valvi destina els seus esforços a la promoció del món de   la cultura, la llengua i les arts plàstiques del nostre territori, Girona i comarques

Qui som?

Aquesta Fundació es va crear l’any 1996 sota el nom de STUDIUM per l’esport , ecologisme i la cultura.
Llavors finançava primordialment el bàsquet Gironí aconseguint l’ascens a la primera divisió del Valvi Girona. A més, tenia una petita sala d’exposicions al cantó de les oficines del Bàsquet Girona.

Home   /  La Fundació
La fundació     Patrons     Agenda     Localització     Contacte
Blog
© Copyright 2012 · Fundació Valvi · info@fundaciovalvi.cat - Tots els drets reservats ®
FUNDACIÓ VALVI

C/ Jaume I, 42 baixos
17001 Girona

Espai d'art i Sala Miquel Martí i Pol
DESTACATS

Llibres publicats
Música
Blog
ALTRES

Comunicacions

T.  972 226 527
info@fundaciovalvi.cat

La nostre seu actual amb el nou nom de Fundació Valvi, va obrir el març del 2004, renovada i ampliada. Es troba en  els baixos de la Gran Via Jaume I, 42 - Girona. Consta de  tres locals comunicats:   l’Espai d’Art,  la sala d’exposicions Martí i Pol i la sala d’actes també anomenada Martí i Pol, amb un aforament de 80 a 100 persones.

Què fem?

Activitats que realitza la Fundació a l'Espai d'Art : exposicions temporals de pintura, escultura, fotografia, intal.lació...durant els mesos de setembre a juny amb una periodicitat de tres setmanes.
a la Sala M. Martí i Pol :
presentacions de llibres, tan de les publicacions de la pròpia fundació, col·lecció anomenada Biblioteca Valvi- CCG, com d’altres editorials.
recitals de poesia, actes d’ O.N.G. , col·laboracions amb l’UNESCO o bé conferències de caire cultural impartides per col·lectius del teixit social que ens demanen l’equipament.
els Pòdiums  són audicions de diferents instruments interpretades pels alumnes del Conservatori de Girona que d'aquesta manera tenen el seu primer contacte amb el públic.
Totes aquestes activitats es fan d’entrada lliure al públic i amb la cessió gratuïta de les  nostres instal.lacions.

Beques

Beques d’investigació en Història i Literatura:

BECA FUNDACIÓ VALVI per la recerca històrica amb un import de 5.000 € i la publicació de l’estudi.
BECA MIQUEL MARTÍ I POL per la recerca en literatura amb un import de 3.000 € i la publicació de l’estudi.

Premis

La Fundació Valvi concedeix cada any dos Premis diferents a :

Les persones o entitats que hagin destacat i acreditin  una trajectòria reconeguda en el camp de la preservació del patrimoni paisatgístic i del patrimoni cultural, en el marc de les comarques gironines.

El Consell Editorial de la Fundació Valvi va acordar donar el nom de PREMI JOAQUIM CODINA I VINYES al guardó per la preservació del patrimoni medioambiental i paisatgístic, en homenatge al micòleg i botànic de la Cellera de Ter (1868-1934), autor de diversos estudis sobre els bolets a Catalunya i promotor de la primera mostra de bolets, la tardor del 1914.

El Consell Editorial de la Fundació Valvi va acordar donar el nom de PREMI JOAN SAQUÉS I ROCA al guardó per la preservació del patrimoni cultural i artístic , en homenatge el que fou Delegat de Cultura de la Generalitat de Girona entre els anys 1982 i 1995.Joan Saqués i Roca va ser impulsor del desplegament de la llei de normalització lingüística i va destacar per la seva defensa i recuperació del patrimoni arquitectònic tan religiós com civil.

El Consell editor de la Fundació Valvi va acordar el nom de PREMI SALVADOR SUNYER I AIMERIC al guardó per la persona o entitat que hagi destacat i acrediti una trajectòria reconeguda en el camp de la Solidaritat i la Cooperació, en homenatge a qui fou senador, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde de Salt; lluitador incansable en pro de les llibertats de Catalunya i per la normalització de la llengua catalana. En Salvador Sunyer és actualment cronista oficial de la vila de Salt i continua escrivint i treballant a favor de la convivència i de la recuperació de la identitat del seu poble i del nostre país.

Música

La Fundació Valvi , l’Associació Catalana de Professors de Cant  i el Conservatori de Girona , es varen convocar l'any 2008 i 2009, un CONCURS PER A JOVES CANTANTS DE LÍRICA. Aquest nou projecte, únic en tot l’estat espanyol,  vol oferir als joves cantants d’arreu, l’oportunitat d’ iniciar-se en el món professional.

Posa't al dia de tots els actes, agenda, exposicions, premis, beques, llibres y música, a través del nostre blog, i estigues informat de tot el que passa a la fundació... Amb un simple clic aquí...